neděle 15. února 2009

Den třetí - těžce vydělané dolary


Vydělal jsem první peníze! Na internetu jsem ještě v ČR hledal možnost práce v Istanbulu a narazil jsem na nějaký mystery shopping. Napsal jsem jim v rychlosti email, že budu v Istanbulu atd a dál se o to nezajímal. O to víc překvapující bylo, když mi hned ve středu přišel email, že si můžu vydělat menší sumu dolarů jako fiktivní zákazník v jedné pizzerii. Byla to síť amerických pizzerií Papa Johns Pizza, která nedávno založila první pobočku v Turecku na jendom Istanbulským předměstí. Můj úkol byl jednoduchej - zavolat do pizzerie, objednat si pizzu podle pokynů, přijet si ji vyzvednout, doma nafotit pár fotek a samosřejmě ji pak sníst. Vydali jsme se s Omarem (můj spolubydlící) pro pizzu. Jeli jsme vlakem na předměstí Pendik, kde na nás už čekali Omarovi dva turečtí kamarádi, kteří nám pomohli pizzerii najít. Tady jsem poprvé zjistil, co to znamená jet "dolmušem". Dolmuš je malý turecký mikrobus, obvykle tak pro 15 lidí, ale uvnitř jezdí namačkaných lidí minimálně dvojnásobek. Zase je ale hodně levnej a zastaví vám prakticky kdekoliv, stačí mávnout:) Papa Johns Pizzerie byla v outletovém centru Viaport, což je něco na způsob Olympie v Brně. Do předměstí Istanbulu vůbec nezapadá:) Pobavil jsem se, když jsem tam začal fotit. Okamžitě za náma přiběhl jakýsi hlídač a začal tvrdit, že ty fotky musím smazat. Zajímavý.

Žádné komentáře: