pátek 13. února 2009

Den druhý


Na letišti v Istanbulu jsem se seznámil s jednou češkou z Prahy, která jela na stáž do Bursy (to je cca 3h odsud a je tam lyžařský středisko). Na letišti byla směnárna sice zavřená (což není ve 2 v noci žádné překvapení), ale peníze jsem si vyměnil u klenotníka, takže jsem mohl hnedka odjet taxikem a zaplatit mu v tureckých lirách. Taxik stál v přepočtu cca 25 EUR, což se docela dá...Borec taxikář samosřejmě neuměl ani slovo anglicky, tak jsme si po cestě moc nepokecali, ale mě to nějak netrápilo. Chvilku mě zamrazilo, když zastavil u nějaký pumpy, vystoupil a šel dovnitř cosi domluvat a přitom se na mě několikrát podivně podíval...v tu chvíli mi bylo trochu horko:)
Do kampusu jsem přijelv kolem 3h a dostal jsem pokoj s jedním turkem. Je mu 18 let, studuje nějakou mechaniku nebo něco takovýho a je docela pohostinný. Obzvlášť co se týče stravovacích návyků. Na oplátku mu dávám tatranky :D
Ubytování, kde bydlím, je taková rezidence na pobřeží (které mimochodem tady moc pěkný není, je tady spousta továren a lodí, takže v moři se tady koupat asi nedá). Je to dvoupatrovej barák, pěkně zařízenej, na pokoji mám bezdrátový internet, televizi, ledničku, klimatizaci, sprchový kout a normální evropský záchod. Bohužel jsem tady jedinný student z Evropy. Ten tureckej spolubydlící sice nemluví úplně iděálně anglicky, ale snaží se, tak se jakže takž domluvíme. Je dost ochotnej a nápomocnej.
V úterý jsem hned ráno vyrazil do školy. Protože moje ubytování není úplně u školy, tak cesta ke školním budovám trvá asi 20 minut pěšky. Do školy mě zavezl na motorce Ismit (o něm později), takže jsem tam byl za 5 minut. Ve škole jsem našel zahraniční oddělení, kde mě přivítaly 2 turkyně a 2 turci (jména si opravdu nepamatuju). Pohostili mě tureckým čajem, vyfasoval jsem prospekty o turecku a mapu Istanbulu:) Pak jsem absolvoval takové menší kolečko po profesorech, naštěstí asi jen po těch co umí anglicky:) Místní rektor je docela príma chlápek, akorát je docela obézní a hulí jak fabrika. Oni ti turci celkově docela hodně kouří.
V kampusu je moc pěkný fitness centrum, hřiště na voliš, fotbal a tenis. Asi se budu učit hrát tenis. Místní profesor tělocviku je, jak to tak vypadá, zapálenej tenista a oznámil mi, že s ním budu hrát. Hmm. To jsem zvědavej:)

2 komentáře:

slinti řekl(a)...

go mike go a sukej vse co se hne. Kdyby neco, jistime te z cech - kdyby te zatkli nebo unesli, vedl bych misi na tvou zachranu,tj. zalozil nadaci zachrante majka, vybral prachy a roztocil to za tebe. samozrejme tvou zachranu bysme nechali na starosti mistnim uradum (padni komu padni, znas to... .). Jak rikam, neboj se a ver nam, ze te v tom (ne)nechame.
s laskou
tvuj
slintik

Unknown řekl(a)...

tak chlapci te tam vyvazi na motorce? :D
koukam, ze se tam mas jako v raji